تعبیر خواب حرف ع
عینک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

اگر در خواب ببینید عینک زده اید دلتان روشن می شود. این در صورتی است که عینکی نباشید ولی اگر عینکی باشید و هنگام راه رفتن عینک بزنید تعبیر شخصی ندارد. عینک مطالعه را فقط به وقت خواندن و نوشتن می زنند لذا مشمول عینک همیشگی نمی شود. اگر در خواب ببینید که عینکی داشته و آن را گم کرده اید مشکلی برای شما پیش می آید و اگر ببینید که عینک شما شکسته است زبان می بینید و گرفتار سختی و تنگی می شوید. عینک مرد خیر و نیکوکاری است که دست شما را می گیرد و کارها را برای شما آسان می کند. دیدن عینک در خواب گویای آن است که چنین کسی در زندگی شما نقش می گیرد. اگر ببینید که همسرتان عینک زده و او عینکی نباشد چیزی در شما اعجاب و ناراحتی او را برانگیخته که شهامت پرسیدن ندارد. اگر ببینید که عینک آفتابی زده اید رازی دارید که می کوشید پنهان نگه دارید. اگر ببینید که همسرتان عینک آفتابی زده او واقعیتی را از شما پنهان می کند. اگر ببینید که دیگری عنیک آفتابی زده سئوالی برایتان مطرح می شود.

مولف گوید :

اگر کسی که عینکی است به هر نحوی عینک نداشته باشد ودر دیدن دوچار مشکل شود دلیل که از راه هدایت باز مانده

استفاده از هر نوع عینک برای کسانی که عینکی نیستند در صورتی که موجب شود نور وارد شده بر چشم را کاهش یابد گرفتاری در گمراهی واگر موجب بهتر دیدن شود هدایت یافتگی

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن عینک در خواب ، نشانة آن است که بیگانگان تغییراتی در زندگی و کار شما می دهند که باعث نگرانی شما خواهد شد .

۲ـ دیدن عینکی شکسته در خواب ، نشانة آن است که خود را سرگرم تفریحات نامشروع و ناپسند خواهید کرد.

عید

محمد بن سیرین گوید : اگر دید عیدقربان بود، دلیل که او را با مردم عاقل کار افتد. اگر بیند عید فطر بود، دلیل که از زاهدی فائده دینی بیابد.

ابراهیم کرمانی گوید : اگر بیند عیدبود و مردم آراسته از شهر بیرون آمدند، اگر از اهل شرف بودند، دلیل که شرفشان زیاده گردد، اگر محبوس است خلاصی یابد، اگر این خواب را نزدیک عید بیند، دلیل که با مردی عاقل معاملتی کند و کارش به سختی برآید. اگر به خواب دید که روز عیدغدیر بود، دلیل که کامکاری یابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : دیدن اعیاد در خواب خوب است و معبران برای اعیاد مذهبی هر یک تعبیر خاصی نوشته اند. اگر در خواب ببینید عید است و شما گریه می کنید از غم و اندوه نجات می یابید و گشایش در زندگیتان پدید می آید. اگر ببینید عید است و شما و دیگران لباس نو پوشیده اید حکم همان است که گفته شد. به هر ترتیب دیدن عید در خواب نیکو است. اگر در خواب ببینید عید است و از کسی عیدی گرفته اید نعمت می یابید و روزی شما فراخ می شود.

عورت

محمد بن سیرین گوید :

اگر به خواب بیند که عورت او ظاهر شد، چنانکه مردم می دیدند، دلیل که راز او فاش شود. اگر بیند عورت خود را بپوشاند، دلیل که راز او پوشیده شود. اگر بیند عورت او برهنه بود و زود بپوشید چنانکه کسی ندید، دلیل که اگر بیمار است شفا یابد. اگروام دارد بگذارد. اگر در ترسی بود ایمن شود.

عود سوز

محمد بن سیرین گوید : دیدن عود سوز به خواب، دلیل غلام یا کنیزک بود. اگر بیند عودسوز داشت، دلیل که غلام یا کنیزک به دست آورد. اگر بیند عودسوز را بکشت، دلیل که غلام یا کنیزک بمیرد.

عود

محمد بن سیرین گوید :

دیدن عود ، دلیل بر مردی لطیف و خوبروی است. اگر بیند عود را در زیر خود دود کرد، دلیل که از مردم راحت یابد.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر درخواب بیند که عود خام داشت، دلیل که از پادشاه عطا یابد، هر چند که عود در خواب بیشتر بیند، منفعت بیشتر باشد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن عود در خواب بر چهار وجه است.

اول: مردی خوبرو و خوش سخن.

دوم: پادشاه بزرگ پارسا.

سوم: ثنا و مدح و آفرین.

چهارم: مال و منفعت.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

عود دود کردن در خواب خوب است. اگر فقط بوی عود را استشمام کنید حکم عطریات را دارد و اگر عود را ببینید نشان مصاحبی است شفیق و خوب روی و خوش سیما که بهجت و سرور می بخشد و مصاحبتش مغتنم است. چوب عود خیر و برکت است و نعمت و خوشی و خوبی و دیدنش در خواب تعبیر چوب معمولی را ندارد. اگر ببینید چوب عود می سوزانید نیکی و خیرات می کنید اگر ببینید دیگری چوب عود می سوزاند و شما عطر آن را می شنوید دیگری خیرات می کند و سود آن عاید شما می گردد. اگر مقداری عود دیدید که در خواب خریده اید و به خانه می برید با شخصی خوش سیما و خوب روی معاشر خواهید شد. به هر حال دیدن عود در خواب بد نیست و بوی آن حکم عطر را دارد.


عنکبوت

دیدن عنکبوت در خواب، دلیل بر مردی ضعیف و گمراه بود. اگر بیند عنکبوت بگرفت، دلیل است که بر چنین مردی ظفر یابد.

ابراهیم کرمانی گوید :

دیدن عنکبوت به خواب، دلیل بر مردی بافنده بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

اگر در خواب عنکبوت ببینید که در خانه یا اتاق شماست یکی از اهالی خانه یا افراد خانواده در شما خشم و نفرت به وجود می آورد. بیشتر حالت نفرت و اشمئاز مطرح می شود یا خشم و نارضائی.اگر عنکبوت را جائی غیر از خانه خویش ببینید دشمن ضعیف ناشناسی این حالت را در شما به وجود می آورد. عنکبوت دشمن نیست بد خواهی است که بیشتر از آزار رساندن تنفر بر می انگیزد.
معبران نوشته اند (عنکبوت دشمن خفیفی است) ولی دشمن نیز می تواند هم عامل خشم شود و هم موجب بر انگیخته شدن نفرت و اشمئاز. عنکبوت گویای کراهت و نفرت است و هر جائی که باشد تعبیر به همان جا بر می گردد. تار عنکبوت گرفتاری و دست و پاگیری است اما نه زیاد بلکه تشو یش های کوچک و ناراحتی های مختصر در خواب های ما به صورت تار عنکبوت ظاهر می شود. نیکو است اگر ببینید که خانه و اتاق یا محل کار خود را از تار عنکبوت می زدائید زیرا این عمل به معنی آن است که ناراحتی ها و تشویش ها را از خود می رانید و سکون و آرامش را باز می یابید. اگر ببینید صندوق یا جامه دان شما تار عنکبوت بسته با همسرتان کدورت پیدا می کنید. همین طور است اگر ببینید که آشپز خانه تار عنکبوت دارد در این صورت با همسرتان قهر می کنید.

لوک اویتنهاو می گوید :

عنکبوت

دیدن : یک تحول مثبت در امور شما اتفاق خواه افتاد

کشتن عنکبوت : پیروزی

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن عنکبوت در خواب ، نشانة آن است که با توانایی و دقت ، کارهای خود را پیش خواهید برد و ثروتی گرد خواهید آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید عنکبوتی تار می تند ، نشانة آن است که زندگانی شاد و ایمنی خواهید داشت .

۳ـ کشتن عنکبوت در خواب ، نشانة آن است که با زن خود اختلاف و مشاجره پیدا خواهید کرد .

۴ـ اگر خواب ببینید عنکبوتی شما را نیش می زند ، نشانة آن است که از دست دشمنان خود عذاب خواهید کشید .

۵ـ اگر خواب ببینید چند عنکبوت از تارهای خود آویخته اند ، نشانة آن است که از موقعیتهای مناسب ، ثروت ، سلامتی و دوستانی مساعد برخوردار خواهید بود .

۶ـ دیدن عنکبوتی بزرگ در خواب ، نشانة آن است که بخت و اقبال مساعد به شما کمک خواهد کرد تا به سرعت ثروتی به دست بیاورید .

۷ـ اگر خواب ببینید عنکبوتی بزرگ به همراه عنکبوتی کوچک به طرف شما می آید ، نشانة آن است که تا مدتی کامیابی و سعادت همراه شما خواهد بود . اما اگر خواب ببینید عنکبوتی بزرگ شما را نیش می زند ، نشانة آن است که دشمنان سعادت و خوشبختی شما را به گونه ای نابود می سازند .

۸ـ اگر خواب ببینید از عنکبوتی بسیار بزرگ می گریزید ، نشانة آن است که ثروتی را از کف خواهید داد .

۹ـ اگر خواب ببینید عنکبوتی بسیار بزرگ به طرف شما می آید و شما او را می کشید ، نشانة آن است که مقام مناسبی به چنگ می آورید . اما اگر بعد از کشتن عنکبوت متوجه شوید دیگر بار زنده می شود و به دنبال شما می گذارد ، علامت آن است که وضعیت متزلزل مادی ، شما را تحت فشار قرار خواهد داد .

۱۰ـ اگر دختری خواب ببیند عنکبوتهای طلایی در اطراف او حرکت می کنند ، علامت آن است که شادمانی زندگیش افزایش می یابد و با دوستانی تازه آشنا خواهد شد .


عنقا

نوعی است از نواها چون چنگ. محمد بن سیرین گوید : اگر بیند عنقا می زد، دلیل که به باطل و سخن دروغ و محال رضا دهد. اگر بیند عنقا شکست یا ضایع شد، دلیل که از دروغ توبه کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : عنقا نیز یک مرغ افسانه ای و از کلمات مهجور زبان فارسی است. تعبیر عنقا تعبیر سیمرغ است که در حرف ـ س ـ آمده است و بیشتر نشان بلند پروازی و بلندی طبع و والائی است. چنانچه عنقا در خواب ببینید که در خانه شماست یا بر بام شما نشسته بسیار نیکو است و خواب شما می گوید شان و رفعت مقام می یابید و شاخص می شوید.
عنتر

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : عنتر انسانی است دلقک صفت و مقلد و سبک. همان طور که ما این حیوان را در بیداری می شناسیم در خواب نیز انسانی است با خصوصیات شناخته شده که چنین آدمی در زندگی بیننده خواب نقش می گیرد و سر راه او واقع می شود و بیش از آن سود بخش باشد در پی سود و بهره خویشتن است. اگر ببینید عنتری دارید که متعلق به خود شماست مردی با این خصایص شما را بازی می دهد و منتفع می شود و چندی شما را سرگرم حیله ها و بازی های خویش نگه می دارد. اگر کسی عنتری به شما داد تعبیر همان است که عنتر داشته باشد. اگر شما عنتری به کسی دادید چنان شخصی را از خویش می رانید و دور می کنید.

عنبر

اگر بیند عنبر داشت، دلیل که به قدر آن منفعت یابد. اگر بیند عنبر به کسی داد، دلیل که راحتی به وی رساند. اگر دید عنبر از وی ضایع شد، دلیل زیان بود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن عنبر به خواب چهار وجه است. اول: منفعت. دوم: ولایت. سوم: کامرانی. چهارم: ثنای نیکو.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : عنبر سود و نفع است چه بگیرید و چه بدهید و چه بخرید و کلا تعبیر عطرها را دارد. به ندرت ممکن است در شرایطی که ما هستیم و داریم عنبر در خواب ببینیم زیرا غالبا عنبر را نمی شناسیم و نمی دانیم در گذشته چه مصارفی داشته. فقط می دانیم معطر است لذا تعبیر عطریات را دارد.

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن عنبرخبرخوش راحت بود


عناب

دیدن عناب به خواب مال است. اگر بیند عناب به کسی داد، دلیل که راحت به وی رساند. اگر بیند عناب داشت و میخورد، دلیل که به قدر آن مال یابد.

جابر مغربی گوید : اگر درخواب بیند عناب را از درخت جمع کرد، دلیل که مال به قدر آن حاصل کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : دیدن عناب در خواب نیکو است و تعبیر آن روا شدن حاجات بیننده خواب است. اگر ببینید که عناب می خورید البته به نیت شفا حاجتتان روا می شود. اگر بیننده خواب ببیند که عناب از درخت می چیند سود می برد و پیروزی حاصل می کند و اگر ببینید عناب به دیگری می دهید به پایمردی موجب گشایش کار دیگران می شوید. عناب باید سرخ باشد و در خواب اگر آن را سرخ ببینید تعبیر بالا را دارد. عناب به رنگ های دیگر مطلوب نیست. ابن سیرین نوشته عناب مال است که بیننده خواب حاصل می کند از جابر مغربی نقل است که جمع کردن عناب از درخت جمع کردن و گردآوردن مال است و دادن عناب به دیگری رسانیدن راحت به گیرنده عناب است.



صفحه قبل 1 صفحه بعد